Friday, September 19

Hilang....

Malam ke-20 Ramadhan....

Kejadian berlaku di Masjid An-Nur, UTP....







Helmet hilang...


Lepas pulang dari Surau Taman Maju untuk berbuka dan solat maghrib, aku pulang semula ke UTP dan terus ke Masjid An-Nur untuk kali keduanya menjamah selera berbuka. Hari ini Masjid An-Nur telah mendapat tajaan dari PETRONAS dan seperti yang aku bajet, memang ramai students yang akan turun untuk berbuka di masjid. Disebabkan itu, aku ambil keputusan untuk berbuka di Surau Taman Maju, terletak lebih kurang 3km luar dari kawasan UTP. Malang aku berbau, helmet aku hilang........

Sedih. 

Helmet buruk pun hendak dicuri orang. Barangkali aku rasa orang luar yang melakukannya sebab pelajar UTP tak perlu pakai helmet untuk ke masjid. Astaghfirullah, tak baik menuduh. Husnuszon. Mungkin orang itu terpaksa kebas helmet aku kerana urusan kecemasan, fikir aku. 

Baru saja dalam bulan Ramadhan ini juga, aku kena saman dengan pak guard dekat masjid dan kali ini helmet aku pula yang kena kebas. Nasib malang menimpa aku lagi. Mungkin disebabkan aku tak pernah sedekah helmet, jadi helmet aku hilang. Tak mengapalah, nasi dah jadi bubur.

Moga aku terus tabah menghadapi ujian demi ujian yang mendatang. Wallahu'alam.

3 comments:

fyruze said...

sabar yer.. jgn la sediyh.. msti ader hikmah disebaliknyer..

Unknown said...

a'ah ada hikmahnya tu.

aiman kata helmet buruk kan? maybe it's time for you to buy a new one :) helmet hari raye :D

aiman tuah said...

fyruze : tgh bersbr dgn riang la ni kak...tQ

jazlin ernida : yup mmg ade hikmah nye...aah for me it's buruk coz mmg da ade yg new skit dr tu..yg buruk tu utk dlm UTP..so xksah la tgal kat motor dgn tenang...tp..tenang2 pun hilang gak...xsangka bleh hilang walhal sblh my motor ade je helmet lg lawa...huhu...xsedey...ngeh3..