Wednesday, October 22

Tanpa tajuk

Hari ini rasa lemah tak bermaya, jasmani mahupun rohani. Kenapa agaknya ? Dari satu ke satu tulisan aku cuba menulis, semuanya tak berjaya untuk aku habiskan dan akhirnya tulisan ini saja yang idea aku mampu cetuskan.

Apakah gerangannya hal ini berlaku kepada aku ?
Adakah kerana kekecewaan dalam test semalam atau pun perkara lain ?
Lain ? Apakah perkara lain itu ?

Aku sendiri tak tahu dan tak mampu mengenalpasti apakah yang berlaku kepada diri aku sekarang. Hanya DIA yang MAHA TAHU.

YA ALLAH YANG MAHA AGUNG, BERIKANLAH AKU KEKUATAN UNTUK MENGHADAPI DUGAAN DAN UJIANMU, TABAHKANLAH HATIKU YANG SERING GELISAH, KELUH DAN KESAH. HIASILAH HATIKU DENGAN LIMPAHAN IMAN, KEYAKINAN DAN KETENANGAN MENJALANI PERINTAHMU. YA RAHMAN, LAPANGKANLAH DADAKU, MUDAHKAN PEMAHAMANKU, LANCARKAN PERJALANAN URUSANKU, HADIRKAN KECERIAN DALAM DIRIKU, MOGA ENGKAU SENTISA MENERANGI KEGELAPAN HATIKU. KU BERMOHON PADAMU YA ALLAH. AMIN YA RABBAL 'ALAMIN.



No comments: