Monday, March 9

Cerekaliti ?

Apa itu Cerekaliti ?

Kali ini sahaja aku singgah sebentar di blog untuk mengemaskini sesuatu. (Sahaja aku.... macam niat nak solatlah pula). Bukan ada apa-apa yang hendak diceritakan tetapi hanya untuk menerangkan sesuatu.

Cerekaliti. Kalau di Goooglekan perkataan ini, memang takkan wujud perkataan ini melainkan anda hanya akan jumpa perkataan ini di blog tuahbumihijau. Masakan tidak akan jumpa di tempat lain kerana aku yang mencipta perkataan ini sendiri.

Cerekaliti. Pada definisi aku, cerekaliti itu aku definisi sebagai gabungan antara cereka dan realiti. Maka, wujudlah perkataan cerekaliti itu dalam kamus hidup aku dan barangkali juga dalam kamus hidup anda yang sedang membaca. (Walaupun aku tahu tiada siapa yang membaca blog aku ini :[ ).

Tujuannya adalah untuk mengkategorikan tulisan-tulisan aku yang berkonsepkan cereka dan realiti. Bagaimana boleh cereka dan realiti itu wujud dalam satu cerita ? Cereka itu bermaksud cerita rekaan manakala realiti itu pula adalah sesuatu yang nyata, nyata dalam erti kata bukan rekaan semata-mata.

Tulisan-tulisan aku yang berkonsep cerekaliti ini adalah kisah cereka aku sendiri dan aku selitkan kisah-kisah benar yang terjadi di sekeliling aku. Pada masa yang sama, aku akan cuba menjadikan tulisan ini bermanfaat bukan saja untuk aku, tetapi untuk pembaca-pembaca juga. (Walaupun tahu tiada pembaca, tapi nak juga sebut pasal pembaca ).

Dari situ, bermulalah kisah cerekalitiku. Selamat membaca. (Ada pembaca kah ?).


8 comments:

Husna said...

Ade je pembaca..~

fat ass said...

salam ,
aku baca !

*sambil angkat tangan ;)

Anonymous said...

ramai je pembaca blog en.aiman ni..jgn riso...ade tarikannye yg trsendiri...k...=P

Anonymous said...

Saye juge baceee

Anonymous said...

bace dan suke bace~ (^_^)v

aiman tuah said...

ade rupenye readers for my blog...or just sje nk amik ati ni? huhu~~...xpe..ade ke xde readers, daku tetap akan menulis...=)

Anonymous said...

yer...aku pon baca.keep on writting!

mashimaro said...

terpaksa baca...huhu~