Monday, November 3

Hati hati

" salam man..skrg byk org tabur paku kt tepi hgway..ht2 blk nt.. "

Jam 6:08 petang aku dapat SMS dari bang lang memberi peringatan kepada aku agar berhati-hati ketika pulang menunggang motor ke Kuala Lumpur kelak.

" wassalam, insyaALLAH, tQ ", balas SMS aku.

Pejam celik tak pejam, aku sudah hampir ke penghujung semester yang pertama bagi tahun akhir ini. Dan sudah tentu sebelum pulang aku mesti menyelesaikan tugas-tugas yang sepatutnya aku habiskan. Dan tentulah aku mesti menghadapi peperiksaan akhir pada bulan November ini. Berikut adalah jaudal peperiksaan dan presentation FYP aku:

Final Year Project Presentaion (Part I) : 03 NOvember 2008
Malaysian Studies : 10 November 2008
Multimedia Network : 21 November 2008
Modern COntrol Engineering : 22 November 2008
Industrial Automation & Control Systems : 24 NOvember 2008
Basic Arabic Communications : 26 November 2008

Persediaan ? Sudah tentu aku belum 100% bersedia. Bahkan waktu ini, aku belum pun mula mengulangkaji kerana aku terpaksa menyelesaikan persediaan presentation FYP aku dahulu dan selepas itu baru aku dapat memberi tumpuan pada peperiksaan akhir aku. Harap-harapnya begitu dan segalanya berjalan lancar, Wallahu'alam.

InsyaALLAH aku akan pulang ke rumah kak long di Sungei Buloh pada 27 November 2008 menunggang motosikal berseorangan kerana kawan-kawan mat motor yang lain telah pulang awal. (Kematu lah punggung aku nanti). Perjalanan yang mengambil masa kira-kira 4 jam dengan berehat hanya 15-30 minit untuk topup minyak dan merehatkan enjin setelah lama berjalan.

Kenapa aku tidak pulang terus ke rumah Paroi, Seremban ? Kerana aku akan menghadiri International Petroleum Technology Conference 2008 (IPTC) di Kuala Lumpur Convention Centre pada 3-5 Disember 2008. Untuk maklumat lebih lanjut mengenai IPTC boleh klik di sini. Selain itu rumah kak long adalah tempat persinggahan aku setelah 4 jam menunggang motosikal. Mudah-mudahan aku akan dapat banyak informasi ketika menghadiri conference itu dan juga sebagai tempat untuk aku tinjau-tinjau 'market' aku kelak setelah menamatkan ijazah sarjana muda.

Alamak, jam sudah hampir 6:50 petang. Aku dan rakan-rakan serumah ingin keluar berbuka puasa. See you later.

Good Luck! Pray for our success..


14 comments:

Husna said...

hati2 balik nanti n gud luck for your final exam..~ =)

Siti said...

hati2 balik nanti n gud luck for your final exam..~ =)

aiman tuah said...

husna : hati2 balik nanti n gud luck for your final exam..~ =)

busyra : hati2 balik nanti n gud luck for your final exam..~ =)

sp3d2 said...

eleh. naik moto skit da kematu punggung. cakap bikers.

ehehehhe.

Anonymous said...

tah..4 jam je pun..
aku blk klantan 6-7 jam relek jer...
siap leh lyn lap highway gerik lagi tu..
huhu...

sp3d2 said...

a'a

aku balik kelantan naik moto sorang2 7 jam pon tak kematu punggung pon.

bertambah ceria ada la sebab 7 jam dapat bersama kekasih aku.

oh indahnya waktu itu.......

Anonymous said...

Fish ar amir...
blk sore2..xajk aku...
lagu ni ar saeng..ish2..

sp3d2 said...

maafkan aku my rumete.

aku tak ingin diganggu waktu itu. best gak spam blog orang ni yer.

sori man. aku janji aku buat lagi.

Anonymous said...

aku stakat nie belum pernah lg r balik naek moto.. sbb aku anak mak kan.. jadi mak aku tak bg r.. hahaha..

Anonymous said...

ape barang anak mak oi...
kite dh tue msti berani buat keputusan sndri..tgk rumet ku..blk smpai rmh dlu bru ckp..xde hal nyer..mak x mrh eh..kire suprise la tu..huhu..

sp3d2 said...

tq rumeteku. ntah ko arip. kita dah dewasa. dah besar dan dah matang. kita patut pandai wat keputusan secara rasional.

tapi aku nasihatkan ko tak tiru aku la arip. sebab ko tak pandai wat surprise. nnt kena marah ngan mak ko.

Anonymous said...

haha... bukan aku tak pandai buat keputusan sendiri.. tp keputusan yg aku wat mesti berlandaskan pada aper yg kedua org tua ku cakapkan.. kalau tidak dikira tidak menghormati nasihat mereka.. huhu..

tp aper2 pahalpun mmg aku respect r korg naik moto dari sini ke rumah korg.. bukan dekat.. jauh plak tu..huhu..

sp3d2 said...

bagus arip. ko mmg anak yg soleh. terharu aku mendengar. jgn jadik cam aku. waaaaaa.

aiman tuah said...

haha....standard arr tu...punggung aku pungung empuk, sbb tu jd kematu...nasib ko arr min, dok jauh2...nk best bw la keta...sedap skit drive...ape brg lyn highway gerik, layan round about utp arr...
smoga ko sntiasa indah bersama kekasih ko mir...punggung ko punggung batu sbb tu 10jam pun xkn kematu mir...amir mmg suke blk sorg2 min, dier kn nk layan saat indah bersama kkasih dier...mane bleh kacau...xpe mir...ko nk spam pun xpe...dua pam pun xpe...yer arr...ko kn mat motor...suke main pam...hihi..kate alamin ade pam tayar...mst ko slalu pinjam main pam dier kn ?? hahaha...arif, ntah2 mmg xkn dpt rider jauh2...stakat utp-tmn maju je la..g satay bota pun kna ckp dgn mak...tp xpe rif, ko kna kna dgr ckp mak ko tu...klu tak nnt durhaka namenye....xpe, nnt ko da brtmbh 'besar' , mst mak ko bg bw moto jauh2 punye....ko xcukup besar lg tu....